marți, 21 ianuarie 2014

Foaie verde de raceala / medicina-i la plezneala

N-am avut atâtia muci la un loc de pe vremea când aveam ciorapi cu chilot si pantaloni scurti cu bretele. Când imi notam câte goluri am marcat, când raspundeam soldatilor care mergeau la cinematograf incolonati si inca mai mergeam la scoala. Da, si in precambrian se intâmplau din astea, oricât n-ati crede, mai ales ca astazi mi-am amintit si de celebra guma de mestecat chinezeasca, ce avea si o foita de orez deasupra, gen ambalaj, care se topea in gura.
Deci, da... fascinatia racelii, Bixtonim-ul mamii ei de viata. De patru zile dorm cu dusmanul la cap, visez ca nu-mi suflu nasul de mai mult de 16 ori pe ora si cheltui o gramada de bani aiurea.
Ce iti desfunda narile? Vidanja? Putin probabil. Gasesti Bixtonim si-l cumperi, stiind ca n-ai voie sa-l lasi la indemâna si vedere copiilor. Apoi, zici ca asta-i numai pentru desfundat, deci musai sa bagi ceva si de raceala. Ce? Simplu: io zic Fervex, altii imi zic ca s-a scos. Apoi, Marian imi zice Coldrex si-mi cumpar patru plicuri. Ioana zice ca Modafenul e tata de albine. Si daca tot suntem la albine, Nori imi zice ca Propolis C e fabulos si ca trebuie sa-i dau apoi doar un apel, nu trebuie sa sun, ca intelege el ca vreau sa-i multumesc. Sanbdu imi povesteste de Propolisul direct de la sursa, iar o ruda mai indepartata imi cânta despre minunile pe care le face usturoiul. Tetzu imi spune de metoda palariei. Adica te intinzi in pat, iti pui o palaria pe vârful piciorului, bei, si când vezi doua palarii esti in carti.
Mi-a luat si un “cartus” de Zewa camomile, cu trei straturi si mi-am facut si nasul de comanda, ca n-aveam de alea cu patru straturi de care-mi cumpar când nu sunt racit.
Pe vremuri, imi aduc aminte perfect: bagat doua aspirine de 40 de bani, trageam o noapte de ma lua dracul, dar a doua zi eram cât de cât cu antricoatele pe vâna. Acum? Mii de reclame la medicamente de cacat, scumpe si fara prea mare efect. Mai cumparam si o „strugurina” Nivea, sa n-ai baiuri si cu gura. Ia sa vedem: Coldrex - 8 lei, Porpolis - 15 lei (plus o cana gata ciobita, dar vopsita si in acel loc), strugurina Nivea - 12 lei, batiste - 6,5 lei; Bixtonim - 8 lei... pentru toate acestea exista bani. disconfortul? nepretuit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu