sâmbătă, 10 ianuarie 2015

Cand Ghita Tadici renunta...

Nu am fost fan al antrenorului Gheorghe Tadici niciodata. Pe om, nu-l cunosc, dar spun apropiatii sai ca e absolut OK in afara terenului. Am crezut mereu ca trebuie respectat pentru treaba pe care o face. Si imi amintesc cateva lucruri...
Acum foarte multi ani eram la Sala “Dacia” cum ii zicea atunci. Juca Baia Mare impotriva Zalaului, unul dintre nenumaratele meciuri pe care Tadici le-a avut in Baia Mare. A venit c-o inaltoaca in echipa, foarte tanara, la 16-17 ani, slaba-slaba, dar cu brat bun. Si s-a apucat nea Gigi din tribuna cu glumele la adresa fetei, care insa si-a vazut de treaba si a incercat sa faca tot ce poate. Juca inter stanga si asta era prin 1994-1995, adica acum 20 de ani. Atunci am spus ca pe fata aia n-o sa o uit niciodata. Si asa si este. Este Valeria Motogna, jucatoare emblematica pentru Zalau, care s-a lasat in vara de sportul care i-a adus satisfactii. Valeria Motogna, care a fost port-drapelul delegatiei Romaniei la JO de la Beijing, care are o gramada de meciuri pentru echipa nationala, pentru Zalau si pentru Oltchim.

Eram tot prin sala, unde altundeva... Cineva imi spune ca Tadici e mascarici si ca nu vrea sa mearga la conferinta de presa. Adica, ceva de genul, du-te si dai in gura. Serios? Nu m-am dus nici atunci cum nu ma duc nici acum. Ma mai plimb prin sala si-mi spune altcineva sa ma duc in sala de conferinte, ca omul s-a dus acolo. M-am dus si tocmai se lua in gura cu un coleg. Am plecat. Nu ma intereseaza astea. Pe mine ma intereseaza handbalul si prefer sa incerc sa vorbesc despre asta. La conferintele de presa foarte rar se vorbeste despre handbal. Se multumeste, se cauta scuze, se da vina pe cineva. Tadici s-a enervat pe colegul meu si i-a spus ca mai trebuie sa traiasca trei vieti sa faca ce a facut el in ultimul an.

Sunt multe jucatoare care au refuzat sau refuza sa lucreze cu Tadici la echipa nationala. Treaba fiecareia dintre ele. Unele, refuza sa lucreze cu el definitiv si n-au mai dat pe la Nationala. Altele au spus ca nu mai lucreaza cu el, dar s-au dus in continuare. Ba unele chiar l-au si debarcat dupa Olimpiada de la Beijing. Nu lucrez cu el numai daca vine o Olimpiada sau un turneu final major inseamna si un compromis. Stiu doua fete care au refuzat sa lucreze la nationala cu Tadici. Si n-au mai mers.

In 2005, Tadici si echipa lui au fost la Campionatul Mondial din Rusia. Au castigat medalia de argint, cu o singura infrangere, cea din finala. Semifinala cu Ungaria a fost incredibila. Atunci, a intrat in poarta Tereza Tamas Paslaru si a prins fabulos (n-am mai vazut asa ceva) si Romania s-a calificat in finala.
Portari: Tereza Tamas, Paula Radulescu, Luminita Dinu - Ramona Maier, Raluca Ivan Agrigoroaie, Roxana Gatzel Han, Ana Maria Lazer, Aurelia Bradeanu, Ionela Galca Stanca, Cristina Varzaru, Steluta Luca, Valentina Ardean-Elisei, Simona Gogarla, Narcisa Lecusanu. Pe vremea aia se treceau 14 jucatoare pe foaie.

Mai e o faza care merita povestita. Tot din Baia Mare, la un meci intre noi si Zalau. Pe vremea aia, Zalau era peste Baia Mare. La noi, antrenor era Ion Gherhard, iar in conducerea clubului cam aceiasi oameni ca si acum. Banii nu erau aceiasi, asta e clar. Iar conducerea a considerat ca trebuie enervat Tadici si trebuie scos din circuitele sale. Asa ca a pus un om sa-l filmeze absolut tot meciul, ba chiar din apropiere, sa-l enerveze. La orice miscare facea omul nostru pe banca, nea Geri se ridica si comenta, arata tuturor “ce face Tadici”. Baiul e ca nimeni nu se mai ocupa de echipa, toata lumea se ocupa de Tadici. Mai trebuie sa spun ca am pierdut?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu