marți, 29 aprilie 2014

La Multi Ani, Vali Ghionea!

Acum vreo 13-14 ani... un copil blondut, inalt si subtirel, brat stang asa cum trebuie, pasionat pana la Dumnezeu si inapoi... alearga bine, da goluri de pe extrema, vine si pe inter dreapta... da goluri la juniori, da goluri la Phoenix, da goluri la nationala de tineret, la aia de seniori, oriunde e nevoie.
Nici 18 ani nu are si deja joaca la juniori si la seniori. Este vazut ca o mare speranta a handbalului baimarean. Desi e din Craiova (ce sa va fac daca a ars sala?). Un copil care nu face nimanui probleme. Isi vede de handbal si bine face. Nea Pana zice sa vina la Minaur... El joaca la juniori si la Phoenix. Copilul ar veni la Minaur. Nu se compara dragilor Liga 1 cu Divizia. Dar el nu face scandal. El vrea la Minaur, imi zice mie Omul.
Cum necum, copilul ajunge la Minaur. Pe valoare. Se face o conferinta de presa. Phoenix e scandalizata ca i s-a furat jucatorul (nici acum nu cunosc amanuntele si nici nu ma intereseaza). La conferinta de presa, Teleptean, Liviu Bala - haha, de partea Phoenixului - mi-o fur de parca nu mi-ar placea nici laptele dulce, de parca eu as fi avut vreo vina. De ce? Pentru ca eu eram purtator de cuvant la Minaur, care luam 50 de lei / luna (imi luam salariul la sase lui, sa se simta ceva - ultimele nu stiu cate salarii nu le-am mai luat, am primit un treining pentru toate salariile, programele si restul).
Nu l-am cunoscut atunci pe Vali Ghionea, desi am militat ca el sa ajunga la Minaur, desi mi-am luat picioare-n cur cat pentru doi ani (degeaba). A jucat la Minaur, a fost golgeterul echipei si al campionatului. Apoi, intr-o iarna, cineva a venit la mine in birou si mi-a aratat o hartie in care Vali putea pleca la orice echipa pe 7.000 de euro (asa era in contract). Am vazut cu ochii mei. Vali a plecat la Dinamo, “ajutat” si de Om, care s-a dus si el presedinte acolo. Nici atunci nu l-am cunoscut, cum n-aveam sa-l cunosc nici la Minaur, nici la Dinamo, nici la Piock Szeged, nici la UCM Resita, nici la “U” Cluj Napoca, nici la HCM Constanta, nici la Wisla Plock. Nici macar de la echipa nationala. Sa fiu sincer, eu l-am cunoscut, el nu m-a cunoscut. Nu-i obligatoriu sa fie si important acest amanunt. E doar un amanunt. Culmea, l-am cunoscut anul trecut, la Viena, nu la vreun joc al sau, ci la un joc al sotiei sale, Renata, de la HCM Baia Mare!
Mi-a placut sa scriu despre el, mi-a placut sa-l vad jucand si inca imi place. Valentin Marian Ghionea implineste astazi 30 de ani. Foarte frumos. Ma si mir cand au trecut anii. Dupa parerea mea, este unul dintre cei mai buni jucatori romani in activitate. Un om serios, care iubeste handbalul din tot sufletul. Este o vedeta in adevaratul sens al cuvantului. Un model pentru orice copil. Un adevarat model. La Multi Ani, Vali! Multa sanatate si poate te vom mai vedea juca vreodata pentru Minaur!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu