joi, 20 februarie 2014

O fi mai mare saracia la danezi?

Spun de vreo 10 zile ca Viborg are mari probleme financiare. Am mai spus cuiva acelasi lucru si omul caruia i-am spus, de atunci, a facut sau incearca sa faca treaba buna. Sincer, eu sunt foarte multumit de ceea ce face. Astazi am citit ca Viborg se poate desfiinta la finalul sezonului. Si nu vorbim despre o echipa de doi bani, nici vorba. Este una dintre echipele de cea mai buna calitate, care are multe jucatoare de top si pe care HCM Baia Mare a reusit sa o invinga in vara si sa mearga in grupele Ligii Campionilor.
Ma bucur ca omul meu a vorbit la timp, inainte sa ia amploare povestea cu Viborg, chiar daca acest lucru nu are o importanta covarsitoare acum. Poate nu va avea nicio importanta.
Ce interesant, Viborg poate muri, asa cum a murit si Slagelse si, surpriza, asa cum se poate duce la vale si Hypo Viena. Adica echipe care au castigat Liga Campionilor de mai multe ori: Viborg (2006, 2009, 2010), Slagelse (2004, 2005, 2007), Hypo (1989, 1990, 1992, 1993, 1994, 1995, 1998, 2000) - 14 titluri in ultimele 24 de sezoane. Au mai castigat: Buducnost (2012), Gyor (2013), Podravka (1996), Krim (2001, 2003), TV Giessen-Lützellinden (1991), Mar Valencia (1997), Dunaújvárosi NKS (1999), Kometal Gjorce Petrov (2002), Zvezda Zvenigord (2008), Larvik (2011).
Culmea, in tarile sarace ale Europei, in tarile pe care le gasesti pe ultimele locuri in mai toate clasamentele, sunt bani pentru handbal. Nu sunt bani in Danemarca, nu sunt bani in Norvegia, nu sunt bani in Germania si Austria (Susann Muller de la Leipzig a semnat cu Gyor, Samba Girls de la Hypo pleaca in corpore, Nadgornaja poate pleca de la Thuringer si nu numai ea)... Sunt insa bani in Romania, si in doua locuri... sunt bani in Ungaria, la Gyor... sunt o caruta de bani la Skopje; sunt bani la Podgorica... Baiul e ca in Liga Campionilor la handbal nu sunt bani. Sunt doar de dat bani: suprafata de joc (ca trebuie multumit un sponsor), bani de inscriere, deplasari care pot sa te bage in ruina, plata oficialilor cu o gramada de bani, alt gen de echipament, bani mai multi pentru contractele jucatoarelor, numar mai mare de jucatoare pentru ca se joaca pe mai multe posturi... Imagine, da, se face... Daca ai oameni exceptionali in departamentul de marketing si tot nu scoti banutii pe care i-ai bagat... Repet insa, imagine pot sa-ti faci la greu...

3 comentarii:

  1. Si noi, din pacate, nu avem marketing deloc. Daca nici acum nu incercam sa scoate bani din produsele promo, atunci cand??? Pacat...

    RăspundețiȘtergere
  2. ceva pasi s-au facut; nu suficienti.. eu am cumparat un tricou albastru la meciul de sambata... a costat 30 de lei si la cum arata e de unica folosinta; nu cred ca rezista la spalat, chiar daca e fruit of the loom...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tricou, esarfa, fular, sapca, fanion, steag etc. S-ar putea multe. Insa, oamenii de acolo au adus scuza ca e nevoie de cantitati mari, pentru a scoate un pret ok. Sa aiba profit 5% pe produsele vandute, doar nu le trebuie 100%. Daca nu profita acum cat timp echipa asta e pe val, atunci vor pierde trenul. Eu nu vreau sa cobesc, dar presimt ca minunea HCM nu va tine mai mult de 1-2 sezoane.

      Ștergere