luni, 27 decembrie 2010

Vai de curu' nostru

A mai trecut un Craciun. Pentru prima data in ultimii 38-39 de ani n-am fost in seara de Craciun nicaieri, n-am cantat nici macar o strofa dintr-o colinda, n-am facut nimic. N-are nicio importanta ca au fost 16 grade afara (cu plus), n-are nicio importanta ca prietenii mei n-au prea fost acasa sau n-au prea avut chef de desfasurari. Ce mai... a fost, cel mai de paie Craciun din Precambrian incoace. Nu ca ar fi fost extrem de grozav cel de anul trecut. Macar am avut satisfactia ca anul trecut am dus niste cadouri unui copil, imbracat de Mos.
Vai de curu' nostru ca natie. In maxim 5 ani cred ca nu mai avem nicio sarbatoare la care sa facem referire. Sarbatorim Thanksgiving day si ne umplem curcanul cu pui, sarbatorim Ziua Sf. Valentin care nici nu este la noi in calendarul bisericesc pe 14 februarie, sarbatorim Ziua Mortilor Americani, ziua viilor francezi, ziua prostilor de romani si ziua inaltarii falusului la vechi mayasi. Orice sarbatorim, numai sa nu fie romanesc. Ca, nu-i asa, tot ce-o romanesc e de cacat. Inclusiv noi.
Nu mai colinda nimeni (foarte putini), nu mai stie nimeni mai mult de doua strofe de colinda. Nici macar copilasii din vecini nu mai vin sa-ti spune un cantecel... Unicii care mai vin sunt tiganii, dar si ei au probleme ca sunt interfoane. Atat. Jenant. Revelionul il va sarbatori toata lumea, de asta sunt sigur. Ne vom duce la ceva crâsma cu filet pe dreapta, unde om decarta peste 1,5 milioane lei / cap de vaca furajata, vom fi tare atenti cu furculita de mancat pui (tãrane, puiul se mãnânca cu mâna) si vom rade de vecinul nosttru ca habar n-are sa bage-n gât un peste si nu stie nici la ce foloseste apa cu lamâie de lânga, mai ales ca el n-a cerut limonada.
Stau si ma gândesc ca traiesc in Maramures, unde este si celebrisimul program Craciun in Maramures. Iar daca eu m-am distrat atât de bine, ma gândesc cum s-o distrat bucurestenii. Fraierilor, peste 3-4 ani o sa si lucrati de Craciun!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu