duminică, 23 noiembrie 2014

HCM dupa 20 de meciuri oficiale

S-a incheiat sezonul de handbal fete, la nivel de club. HCM Baia Mare a terminat campionatul pe primul loc, cu 12 victorii si o singura infrangere. Am pierdut la Brasov, un meci pe care l-am avut in mâna si nu l-am gestionat cum trebuie. S-a câstigat si Supercupa României, deci e bine.
In Champions League, la nivel declarativ, am fost superchannel. La joc am fost cam la fel ca anul trecut. Adica 4 puncte din 12 posibile, cu adversari asemanatori. Ba anul acesta poate chiar putin mai slabi, dar nu cu mult. Gyor este peste Larvik (ultimele performante, pentru ca fara Katrine si Gorbicz mai povestim), Thuringer si Hypo au fost clar de nivelul lui Metz si peste Lublin. Rezultatele, insa, au fost ceva mai aproape de adevar, in sensul ca puteai castiga alte doua meciuri, acasa cu Larvik si acasa cu Metz, dar si aici ne-am cam batut singuri.

Sa vedem cum stam cu jucatoarele
1. Paula Ungureanu - tin minte un meci foarte bun, deplasare la Lublin. Mai tin minte meciurile de la inceputul sezonului. Dupa parerea mea sub prestatia de anul trecut. Are contract pâna in vara
2. Barbara Arenhart - am crezut ca vine cu multa motivatie, cu multa placere, cu multa abnegatie; are probleme de sanatate, la spate (unii spun chiar de niscaiva hernie de disc); sub potentialul ei, dar trebuie spus ca atât ea cât si Paula au avut un inceput de sezon bun. Are contract pâna in vara din câte stiu, pentru ca acei doi ani de care ni se tot vorbeste, sunt de fapt 1+1
3. Claudia Cetateanu - a aparat cateva minute si face parte din lot. Banuiesc ca se pregateste sa devina antrenoare de portari sau ceva de genul
4. Yulia Dumanska - a venit cu inima deschisa, a jucat extrem de putin. Este imprumutata de la CS Marta pana la finalul sezonului
5. Camilla Herrem - a intrat bine in echipa si a devenit una dintre favoritele publicului. Cu timpul avantul s-a cam estompat, au aparut nervii si neplacerea. Are contract 1+1 si a declarat unui ziar norvegian ca pleaca. Impresarul ei nu este convins de asta
6. Valentina Ardean Elisei - una dintre cele mai bune jucatoare din acest sezon. Nu poti avea toate meciurile brici, asta e clar. Are contract pana in vara
7. Eliza Buceschi - pâna ce s-au adaptat strainele a cam dus „in cârca” echipa. Ultima parte a sezonului este de uitat. Din pacate, evolutiile ei din ultima vreme au scos-o din echipa nationala, Tadici renuntand sa se bazeze pe ea la Europene. Nu stiu cât are contract
8. Gabriella Szucs - o aparatoare buna, care si-a aratat clasa in centru alaturi de Makeeva. Sanse de a ajunge in ofensiva nu i s-au prea dat. Nu stiu cât are contract, dar banuiesc ca pâna in vara
9. Bianca Tiron - curajoasa, brat bun, solutie de viitor... eu sunt multumit pentru ce a aratat in acest stagiu al carierei sale. Are contract pana la 23 ani
10. Lilia Artiuhovici - desi s-a spus ca a fost urmarita in nu stiu cate meciuri, eu nu cred. La cat a fost folosita, mai degraba a fost in postura “copilului nedorit”. De altfel, este si acesta un motiv pentru care a plecat la Krim
11. Lois Abbingh - este frumoasa
12. Luciana Marin - un sezon nici/nici sau si/si. Are clasa ca si conducator de jos, are procedee bune de aruncare. E greu sa joci insa intr-un picior. Mi se pare putin prea trista. Are contract 1+1
13. Laura Oltean - n-a inceput grozav sezonu, iar când si-a revenit, când a prins echipa nationala la modul clar (si era una pentru Europene), a venit pocinogul cu accidentare si operatia. Probabil va mai prinde meciuri din play-off. Are contract pana in vara
14. Melinda Geiger - ghinion... si se vede ce mult ne lipseste. Are contract pâna la adânci batrâneti cu Baia Mare:)
15. Ekaterina Davidenko - a inceput rau de tot, fiind una dintre jucatoarele care au fost privite nu numai cu scepticism, ba chiar cu rautate. Si-a intrat in ritm si ne-a aratat pe finalul sezonului ca merita sa ne bazam pe ea. Eu stiu ca are contract pâna in vara
16. Elena Georgievska - ai vrut n-ai vrut, te-ai bazat pe ea. Nu este nici mai mult nici mai putin din ceea ce m-am asteptat sa fie. Face o faza electrizanta, apoi scapa mingea. Stim de imprumut pâna in vara
17. Adriana Nechita - a jucat foarte mult in acest sezon, având de rabdat si lipsa jucatoarelor pe postul ei. Eu cred ca a fost usor sub cea de anul trecut. Are contract 1+1
18. Alexandra Do Nascimento - stiu ca e campioana mondiala, stiu o gramada de lucruri despre ea, dar mai nimic intâmplat in Baia Mare. Mult timp accidentata. Contract din cate stiu eu 1+1
19. Ksenia Makeeva - in opinia mea, cel mai eficient transfer din vara. Banuiesc ca are contract pâna in vara si mai banuiesc ca nu va mai sta aici. Jucatoare de top
20. Anastasia Lobach - jucatoare foarte muncitoare, mereu gata sa ajute atacul sau apararea. Sunt multumit de evolutia ei. Banuiesc ca are contract pana in vara
21. Timea Tatar - probleme de sanatate, meciuri bune si mai putin bune, a jucat insa destuld e putin. Nu stiu cât contract mai are
22. Geta Dinis Vârtic - sanatate

Costica Buceschi: a crescut impreuna cu echipa. nu stiu daca este la acelasi level cu ceea ce se doreste, dar nici nu pot comenta prea multe. ar trebui sa fiu mai priceput decât el ori nu e cazul
Magda Kovacs: mi-ar placea sa o vad pe banca stand cu un caiet in mâna, sa-si noteze ceva si sa-i spuna lui Costica ce a vazut, ce se poate imbunatati, pe unde se poate intra. poate ca exista aceasta comunicare. in rest, nu pot comenta

Consider prestatia din Liga Campionilor drept mediocra. Daca am fi castigat unul din meciurile cu Metz sau cu Larvik eram foarte multumit. Nu fac comparatie intre Baia Mare si fostul Oltchim, insa este cert ca ambele grupari n-au avut prea multi fani in tara tocmai datorita unor declaratii si a banilor fara numar. Asta ar trebuie sa o stie si comentatorii de la TV, faza pe tara. Pentru ca daca imi spui toata ziua ce grozav e un club, o sa ajung sa-l urasc. Daca imi spui in fiecare zi ca nu stiu ce jucatoare e dementiala (vezi, dragule comentator, ca fata aia pe care o lauzi de mor are sub 50% la fiecare meci) o sa ajuns sa nu-mi mai placa deloc.
Ma enerveaza faptul ca o parte din jucatoare vor pleca de aici, fara sa-si intoarca o secunda capul inapoi. Si sunt convins ca asa o sa se intample. Nu stiu nici cate dintre cele imprumutate mai au chef sa vina inapoi. Unele dintre ele nu au ce face.
Sunt sapte imprumutate din cate stiu eu: Zamfirescu, Tomescu, Tanasie, Pirvut (Craiova), Maior Pasca si Ciunt (Zalau), Tamas (Tg. Mures - ultima trebuie sa se opereze din nou).
Nu stiu nici ce e cu numarul exagerat de mare de accidentari. Ce are Larvik si nu avem noi? Pentru ca la echipa norvegiana sunt o gramada de jucatoare de 34-36 de ani sau peste 30 si alea nu se rup, dar joaca la cel mai inalt nivel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu