miercuri, 29 iulie 2009

Pasare Colibri in Baia Mare


Sigur, nu stiu cat de colibri e pasarea asta, dar am incercat sa verific prin comparatie cu altele gasite pe net. Cu unele seamana, cu altele nu. Am vazut-o si am fotografiat-o, ori asta deja este un argument in plus. Sigur nu-i bondar sau fluture (nu cred), pentru ca se misca foarte repede, ba chiar a dat si inapoi. Mi-a zis cineva ca n-are cum sa fie Colibri, pentru ca pasarica aia traieste in Americi (si ea). Apoi, i-am spus ca poate e fratele retardat al colibri-ului original. Habar n-am. Mie asa mi s-a parut. Poate e ceva specie noua, habar n-am. Mai bine va uitati la imagine si puteti comenta cat doriti.

Uite ca am reusit sa identific ceea ce am fotografiat. Este vorba molia-colibri. Bazaitul caracteristic produs de cele 80 de batai ale aripilor pe secunda, trompa foarte lunga si modul in care se hraneste din zbor il aseamna remarcabil cu pasarile colibri.

5 comentarii:

  1. o , dar asta e poveste veche . Cred ca de vreo 10 ani incoace in gradina cu flori de la tara am vazut respectiva vietate . Ii plac in mod deosebit florile de regina noptii si crede-ma nu sunt foarte sperioase. Sunt interesante si deosebite sa le vezi misunand printre flori!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. tot ce este posibil; am discutat si cu niste prieteni ai mei, din Ucraina, respectiv Bulgaria, si ei au facut imagini cu aceasta molie-colibri; multumesc pentru comentariu

    RăspundețiȘtergere
  3. mai multe informatii despre ai sa gasesti sub denumirea Macroglossum stellatarum http://en.wikipedia.org/wiki/Hummingbird_hawk_moth

    RăspundețiȘtergere
  4. ma asta parca e o albina zau

    RăspundețiȘtergere