joi, 29 ianuarie 2009

Poveste cu superstitie

Chiar fara a da binete norocului, unele lucruri bune ti se mai pot intampla din cand in cand. In alte cazuri intervine superstitia. Si eu am cateva ciudatenii de acest gen, pe care ma grabesc sa le destainui. Pacat ca nu va intereseaza.
Imi place grozav de mult sa ma trezesc dupa ce, normal de in prealabil, ma culc. Am impresia - vaga, e drept - ca daca dorm mai mult pe partea stanga o sa ma trezesc mai devreme. De aceea, fiind mare amator de somn, ma invart pe dreapta. Fiecare om are un hobby. Unii colectioneaza timbre, altii pesti exotici, altii cartofi tridimensionali cu tuberculii in culorile nationale. Mie imi place sa colectez ore de somn. Revin la povestea mea. Daca ma intind pe partea dreapta, in 90% din cazuri ma dezvelesc de plapuma. Ma invart rapid, spun ca nu e bine si stau pe spate. Desi nu ma aud prea bine cand dorm (infiorator defect), am modesta impresie ca sforai. Atunci realizez turul complet al asternutului si adorm pe burta, cu speranta ca s-ar putea sa nu mor sufocat in perna. Nu de altceva, dar statul in pat iti provoaca o lene cumplita. Cred ca mi-ar fi teribil de lene sa stau cu fata in perna, sa simt ca ma sufoc si sa ma chinui miscandu-ma. Asta e superstitia mea: daca fac un tur complet in asternut si ultima pozitie e pe burta, musai ca dimineata ma mai si trezesc. Asta doar daca nu ma culc dimineata.
Inainte de a merge la serviciu trebuie sa indeplinesc un intreg ritual. Daca nu-l fac, hopa si povestile. Ma ridic din pat si calc cu piciorul drept sau cu cel stang mai intai. Niciodata n-am coborat in maini. Daca-mi gasesc papucii de casa prin preajma, ii iau in picioare. E un amanunt foarte important, de care tin seama intotdeauna. Apoi, trag o geana prin toata camera pentru a vedea daca s-a mai schimbat ceva. In general, nu mare lucru. Merg la baie (surprinzator, face parte din ritual) si, in general, fac acelasi lucru pe care-l fac nu stiu cate miliarde de oameni cand se trezesc. Ma spal apoi, chiar daca nu-mi fac treburile pe maini. Cand eram mai mic, aveam obiceiul sa ma spal si pe dreapta si pe stanga, dar dupa niste ghinioane in serie, am considerat ca e mai bine sa ma spal pe amandoua.
Revin in camera si ma simt minunat. Deschid urgent fereastra si ma intreb cum de-am putut dormi in fumul ala de tigara, intrebare la care nu pot raspunde atata vreme cat inca ma mai trezesc. Trebuie sa plec la serviciu si, pentru a evita noi si noi ghinioane, pastrand ritualul, ma imbrac. De obicei, cum nimeresc, dar intotdeauna cu hainele mele. Apoi dispar din casa, azimut spre locul de munca. Toata treaba asta pe care am povestit-o dureaza intre 8 si 10 minute, lucru extrem de nasol, deoarece n-am timp sa ma trezesc de tot. De aceea, marea majoritate a cunoscutilor pe care-i intalnesc intr-un timp relativ scurt imi spun ca am dormit repede, c-am colectat 8 ore de somn in doar 4 efective.
Superstitii garla si la serviciu. Niciodata nu scriu decat cu partea care lasa urme pe hartie. Niciodata nu scriu pe masa, preferand hartia. Imi fac o cana mare de cafea, pe care o beau toata ziua. In cazuri rarisime cana este curata. Cate lingurite sau plicuri de cafea pun in cana, tot atatea si de zahar. Grozava superstitie. Va dati seama, daca as pune zahar mai mult sau mai putin? Sau daca n-as pune deloc cafea. Meserie: cafea fara zahar, fara apa si fara cafea. Ziua se scurge, in general, dupa acelasi calapod si seara plec acasa. O alta superstitie e clara: daca vreau sa merg acasa, apoi musai e sa ajung acasa. Dupa ce ajung, merg la baie, ma spal si obligatoriu mananc. Asta e deja o superstitie care tine loc de foame. Citesc ceva si ma culc. Sunt foarte atent, ca nu cumva sa nu fac turul complet al asternutului si sa adorm linistit pe burta, chiar cu riscul a ma sufoca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu