sâmbătă, 22 august 2015

HCM Baia Mare are o echipa cu care se poate bate la titlu

Saptamana viitoare incepe campionatul si simt ca e momentul sa spun cam cum vad eu echipa HCM Baia Mare in acest moment.
In primul rand trebuie sa spun ca am crezut mereu ca plecarea unor jucatoare este necesara, la fel de necesara cum este venirea altora. Din “lotul” care a plecat, recunosc ca regret foarte mult o singura jucatoare, Ksenia Makeeva. Mici lacramutze am mai varsat pentru Camilla, care a adus o voiosie adevarata la echipa, stopata de pumnii in cap dati de maretul Napoleon... Pe care nu l-am admirat nici macar o secunda. Dar am incercat sa-l respect.

Am vazut Baia Mare in mai multe jocuri pana acum. Cele doua de la turneul din Baia Mare, unde au castigat fara probleme si la scor. A fost Supercupa Romaniei, unde, chiar daca speram sa fie ceva interesant, acel interesant a fost mult peste cea am gandit eu. Si ma cam laud cu niscaiva imaginatie. Apoi am vazut meciul cu Rostov Don si puteam paria ca nu castigam: a venit prea repede dupa meciul in care am castigat un trofeu, plus ca Rostov pierduse deja un meci. Am mai vazut, in fine, astazi, meciul cu Buducnost. In care HCM s-a impus, dar meciul in sine mi s-a parut sub cel dintre HCM si CSMB din Supercupa. Mai ales ultimele secunde din meci. Nu cred niciodata ca intr-un meci oficial, cu oricine joaca, Buducnost poate pierde cand are un gol, doi oameni in plus pe teren, face pasiv la ultima faza si ia un gol in ultimele cinci secunde. Sigur, asta e meritul HCM-ului, pana la urma.

Vreau sa ma uit putin si la lot, la lotul care este acum batut in cuie. Stiam dinaintea turneului ca din 22 vor ramane 20, ca Tomescu va pleca la Roman si ca Andrada se va duce si ea undeva sa joace. In prima liga si la o echipa buna, pentru ca e jucatoare buna. Mai stiam ca avem patru centri si ca nu va pleca niciunul pana se va vedea ce e cu Pineau. Insa nu m-ar mira sa plece si Madalina, cel putin pana in iarna, deoarece si ea are nevoie sa joace (parerea mea).

1. Ionica Munteanu - castig maxim. om de maxima omenie, portar valoros, m-a lamurit in toate meciurile pe care le-am vazut pana acum. Se va completa de minune cu Paula
2. Paula Ungureanu - o astept din nou la treaba si nu va mai trece mult timp pana atunci. Stiu cine este si ce poate oferi
3. Yulia Dumanska - va creste frumos in spatele celor doua. Sunt convins ca va prinde destule meciuri, mai ales in campionatul intern
4. Valentina Ardean Elisei - a avut o problema in familie si s-a simtit. Ma bucur ca si colegele ei au fost alaturi de ea. In meciul cu Buducnost am inceput s-o recunosc. Problema e si ca nu prea ajung mingi in extrema. E bine insa ca exista interi acum si nu mai trebuie sa o “frecam” pe toate posturile
5. Ana Maria Tanasie - oricand de ajutor. Si ea va avea ocazia sa joace destul si sa demonstreze ca are valoare. Dupa mine, in doi ani, maxim trei, va fi extrema nationalei de senioare (titulara)
6. Lois Abbingh - jucatoare cerebrala, cu aruncari puternice, nu intotdeauna exacta. intra insa in ritm si asta este foarte important
7. Gabriela Perianu - eu am mari astepari de la Bebe. vreau sa o aruncand de la 9m, asa cum o face un inter adevarat, ca doar ea are 1.86 nu eu. Si, din punctul meu de vedere, are cel mai bun fizic de handbalista din LN. Mi-a placut ca aparatoare
8. Gabriella Szucs - acelasi om valoros si inimos, care da totul cand este in teren
9. Gabriela Preda - a jucat destul de putin, oricum mult mai putin decat o facea la Roman. si nu cred ca-i convine. bag de seama ca lipsesc si niste kilograme de pe ea... aparator bun
10. Laura Oltean - nu ma astepam sa ajunga atat de repede la un nivel bun. ba, sa fiu sincer, cred ca este cel mai in forma centru de la HCM
11. Luciana Marin - tehnica, valoroasa... astept mai mult de la ea. are caruta de procedee de aruncare. sunt aruncarile de pe picioare de exceptie
12. Madalina Zamfirescu - cred ca a venit cu prea multe emotii din vacanta. ca motricitate, peste celelalte colege de post. in rest, multa munca
13. Allison Pineau - eu stiu ca este valoroasa, nu mai trebuie sa-mi spuna nimeni. dar stiu si ca are picioare de sticla, ca prea se accidenteaza. si e nevoie de pregatire impreuna cu colegele, sa se inteleaga cu interii si pivotul
14. Melinda Geiger - ma bucur si de Meli ca a revenit la un ritm bun. mai trebuie sa-si cadreze putin aruncarile si va redeveni fata cu golul
15. Elena Georgievska - nu am ce zice, ca n-a jucat. Sa fie bine ca sa nu fie rau
16. Patricia Vizitiu - abia ultimele doua meciuri m-au lamurit ca Pati poate face treaba buna la HCM... poate are nevoie de mai mult curaj
17. Adriana Nechita - face pereche buna cu Alexandra si nu se simte cand joaca una sau cealalta, ceea ce este foarte bine pentru HCM
18. Alexandra do Nascimento - face pereche buna cu Ada si nu se simte cand joaca una sau cealalta, ceea ce este foarte bine pentru HCM
19. Timea Tatar - si Timi ne-a aratat ca te poti baza pe ea... Este mai vivace decat colega de post si suficient de puternica sa o vedem mereu pe foaia de joc
20. Katarina Jezic - alaturi de Ioni, este de departe cel mai reusit implant din aceasta vara. Venita pe ultima suta de metri, de ma si bucur ca s-a enervat cineva si a cerut urgent un pivot. Excelenta jucatoare si are doar 22 de ani.

Dragilor, eu zic ca HCM Baia Mare trebuie sa se bata la titlul de campioana cu lotul pe care il are si sa se califice in grupele Ligii Campionilor.
Sunt bucuros ca Aurelian Rosca si Ioan Baban se inteleg si fac treaca buna. Cel putin pana in acest moment, nu am ce comenta. Mi-a placut ce am vazut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu