miercuri, 21 martie 2012

Cautatorul de scuze


Viata nu-i tocmai usoara daca nu te nasti unde trebuie, daca nu reusesti sa te casatoresti cu cine trebuie. Sigur, cel mai adesea este placuta, tocmai pentru ca apar greutati, iar aducerea aminte, peste o perioada mai lunga sau mai scurta, te face sa zâmbesti sau chiar sa râzi sanatos. Nu, greutate nu inseamna ca nu ai bani sa mergi la Barcelona si saptamâna aceasta, nu acest gen de greutate.

E foarte rau daca nu ai un loc de munca permanent. Cu contract de munca, cu conventie civila, cu conventii intre parti de genul: eu nu platesc impozite si tu nu comentezi ca te dau afara. Mai exista si românescul gentleman agreement: munceste tu, ca ti-oi da eu banii. Intâi sa vedem performanta si apoi vedem noi cum facem sa te tinem inca doua luni fara sa-ti dam salariul care trebuie. Ai valoare, nu ne putem dispensa de tine.

Tot incerc sa gasesc o slujba buna, o meserie care sa-mi placa mult de tot. Am gasit una frumoasa, dar sunt cheltuieli. E nevoie de un birou cu o masa, macar doua scaune, draperii, niste flori, asa, pe liniste. Si as sta linistit pe scaun asteptând sa vina femeile si sa le spun daca imi place sau nu cum sunt imbracate, cum sunt zugravite pe fata, cum le sta parul, daca jegul de sub unghii poate fi considerat altceva. Ba chiar mi-as permite si alt gen de discutii, dar sa nu fie despre problemele lor, despre sotii, amantii sau parintii lor.

Am gasit insa o meserie si mai faina, pe care o s-o si propun sa fie introdusa in nomenclatorul de meserii: cautatorul de scuze. Super...

Te suna cineva: „mestere, am comis-o... am venit muci de beat acasa si s-a cam suparat nevasta”. Simplu: te duci, cumperi o hainuta faina de la second hand, apari acasa, iti ceri scuze, spui ca ai baut pentru ca te durea maseaua si n-ai vrut sa mergi la dentist pentru ca ai gasit o hainuta frumoasa pentru ea si chiar nu merita sa cheltui banii aiurea pe dentist. Iar bautura ti-a platit-o cineva, desi, stie si ea, tie nici nu-ti trebuie mult pâna te faci muci.

Am incercat mai apoi sa gasesc scuze la cât mai multe chestiuni, dar mi-am dat seama ca poporul român este campion mondial la cautarea de scuze. Si, mai ales, nu e vinovat niciodata. Spunea prietenul Ghica (nu vei sti care): „a gresi este uman, dar a da vina pe altcineva este si mai uman”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu