duminică, 7 august 2016

Nu aplaud infrângeri

Nu-s mare fan de aplaudat infrângeri. Dimpotriva. Nu spun ca sunt ca americanii pentru care conteaza doar primul loc, uitându-ma ca Michael Phelps are mai multe medalii de aur la JO decât trei sferturi din tarile participante in intreaga lor istorie. Nu sunt nici ca japonezii care-si taie ceapa cu pleoapele daca pierd.
M-a uitat sambata la prima zi a JO. Interesant. Am tremurat la scrima, pentru ca stiam ca avem sanse. Pana la urma, fetele alea sunt campioane europene, sunt multiplu medaliate la Mondiale si Europene, ba Ana Maria are si medalia olimpica. Si-au iesit toate trei inainte de a tremura pentru medalii. Nu le aplaud, ci doar ma rog sa nu prindem vreo Coreea in semifinale. Daca trecem de SUA in sferturi.
Apoi, m-am uitat la gimnastica artistica. Am vazut cum kidul Muntean si veteranul Dragulescu s-au incurajat unul pe altul si cum fiecare a prins o finala. Marian a fost morcovit maxim la sarituri, ca era ultima sansa. Din fericire, la el nu am aplaudat infrangerea.
M-am uitat si la handbal, desi nu-mi propun prea des sa ma trezesc la 1.50. De data asta nici nu m-am culcat. Rau am facut. Mi-a fost foarte greu sa suport meciul. Ne-a batut Angola, iar noi n-am condus niciodata. Aici au fost o multime de probleme, iar Ryde nu a fost deloc reactiv (pentru dl Gabriel Duca - nu a reactionat la ceea ce se intampla). Eu sunt convins ca in caietelul lui scria inainte de JO: victorii cu Angola si Muntenegru; in rest, ce se poate. Ori faptul ca am pierdut cu Angola aduce niste baiuri.
Eu vad mare problema a României in doua locuri: centru si inter dreapta. Eliza este departe de forma buna, iar Bradeanu nu mai poate tot meciul (o jucatoare, de altfel, minunata). Merita sa va uitati si la aparare, unde am luat o goluri la rand pe apararea centrala si in zona unde s-a aparat Cristina Neagu. Ryde a ales sa joace cu Bradeanu in dreapta, desi a dus doi interi de meserie acolo, la un lot de doar 14 fete. Nu e normal. Apoi, daca nici Geiger nu s-a descurcat bine, de ce n-ai folosit-o pe Vizitiu? Ai dus-o sa vada Brazilia? Mai bine o duci pe Laslo sau pe Zamfirescu.
Echipa României a jucat prost. A ratat de nenumarate ori de pe 6m (pana acolo te duce antrenorul). A ratat 3 aruncari de la 7m (toate Neagu - si aici sunt semne de intrebare dle Ryde). Cristina Neagu este o jucatoare foarte buna. Nu-s fan Neagu si am motivele mele, dar pot recunoaste ca e o jucatoare valoroasa. Si ca fara ea suntem si mai jos. Insa nu uit nici ca a ratat 3 de 7m, ca are, in general, procentaj de sub 50% in fiecare meci si ca se apara slab. Ryde a spus ca Neagu a facut doar trei antrenamente in nu stiu cate saptamani. Asa, si? Nu e ok, nu o bagi in joc. Nu uit ca a fost in Norvegia si n-a jucat pentru ca avea baiuri la picior. Iar la doua zile castiga un concurs de karturi cu colege sale. Nici macar nu ma intereseaza. Insa, mi-ar placea ca Neagu sa fie pentru România ceea ce a fost si, iata, mai este, Bojana Popovici pentru Serbia sau pentru Muntenegru. Ca de aia e cea mai buna jucatoare din lume.
Personal, nu cred in succesul României la JO. Nu cred ca vom scoate mai mult de cinci medalii. Sigur ca m-as bucura sa fie mai multe, insa nu cred ca sportul românesc este mai tare decât insasi România. Si nici infrangeri n-o sa aplaud.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu