joi, 5 decembrie 2019

Ziua în care aș fi Ryde...

Știu sigur că în aceste zile, suedezul Tomas Ryde este unul dintre cei mai urâți oameni din România. Toată lumea crede că Naționala României s-a dus în Japonia după medalie, însă nepriceperea lui Ryde și alte cele fac ca jocul nostru să nu fie cel dorit. Nu-s mare fan Ryde, ba chiar nu-s fan deloc și cred că omul își va de demisia imediat ce va părăsi Campionatul Mondial. Însă, dacă aș fi Ryde în locului lui Ryde, aș face o conferință de presă, în care, eu ca mare suedez liber (sper) aș spune exact ceea ce este de spus.

1. Echipa României este mai slabă ca în trecut. Nu e de unde alege. Avem al doilea campionat ca valoare după cel al Ungariei (așa se spune), însă dintre cele 14 echipe de Liga Florilor, dacă scoatem străinele, am rămâne cu vreo 8 echipe. Din alea, două sunt slabe, cum e peste tot, iar una “dopată”. Deci, mi-ar rămâne maximum cinci de unde să aleg jucătoarele pentru lot. Să nu-mi spuneți nimic de Divizia A, nu trebuie, chiar dacă sunt jucătoare foarte tinere și valoroase. Numărul jucătorilor legitimați în România este ridicol față de cel al legitimaților din țări ca Franța, Norvegia, Danemarca, Spania, Rusia, Olanda - cele care ne cam bat acum.
2. Aș spune de ce nu o suport pe Chiper Moisă. Aș preciza cu subiect și predicat de ce am refuzat categoric să o duc în Japonia. Aș spune că nu a respectat programul, că și-a luat-o în cap, că are ochii cei mai frumoși din Liga Națională și că se bai dacă o duci în Japonia. Nu știu ce, adevărul.
3. Aș mai spune de ce nu m-a interesat să o duc pe Sorina Tîrcă și a câta variantă pe postul de inter stânga ar fi fost. Aș fi precizat că Sorina arată fizic mai puțin bine decât în primăvară, iar de acest lucru m-am convins și eu la meciul pe care l-a jucat Corona în Baia Mare.
4. Aș povesti foarte mult despre ceea ce am făcut în ultimii 10 ani în handbal, antrenând cel mult România. Acum patru ani a avut echipă la Mondialele din Danemarca, unde s-a clasat pe locul al treilea, ultima medalia cucerită de România la nivel de turneu final.
5. Aș spune că-mi dau demisia. Atât.
6. Dacă aș fi și roman, aș da vina pe altcineva.

Ceva se leagă cu ultima propoziție. Nu tare văd cum vom mai cuceri vreo medalie în viitorul apropiat, dacă nu se schimbă enorm de multe. Mai mult, după ce se retrage Cristina Neagu, nu știu dacă vom mai obține calificări la turneele finale. Cu Ryde, cu Plynge sau cine doriți dvs. Probabil și lui Doamne Doamne i-ar fi imposibil ca antrenor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu